Sky

From Wikispooks
Revision as of 18:27, 3 February 2021 by Robin (talk | contribs) (import quote)
(diff) ← Older revision | Latest revision (diff) | Newer revision → (diff)
Jump to navigation Jump to search

Group.png Sky  Rdf-entity.pngRdf-icon.png
Formation5 February 1989

Sky News

“A study by Declassified, covering 203 articles written by Deborah Haynes, Alistair Bunkall and Dominic Waghorn, has found that Sky routinely amplifies the views of the UK government in its military and foreign policies and provides almost no serious attempts to independently scrutinise or criticise them... Two of the reporters, Haynes and Bunkall, offered no serious critical coverage of UK military or foreign policies or the human rights abuses committed, by offered no serious critical coverage of UK military or foreign policies or the human rights abuses committed by Britain’s close allies, such as Saudi Arabia, Egypt and Israel, which all receive substantial UK military and other support. Waghorn’s articles offered only very occasional critical coverage. In Sky’s written outputs, British government officials and their claims are routinely quoted favourably, with little or no independent commentary, context, or qualifications provided by the journalists.”
Mark Curtis (1 February 2021)  [1]

104 pounds thermometer.png
On 1 July 2021 crowdfunding covered our webhosting bill for the first time ever! Many Thanks to all 23 of our patrons whose generosity keeps this site running!


References


57px-Notepad icon.png This is a page stub. Please add to it.